poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Skald w Myślenicach - relacja ze spotkania

1 sierpnia 2013 roku odbyło się moje spotkanie autorskie w Myślenicach. Spotkanie zostało zorganizowane przez Miejską Bibliotekę Publiczną i Myślenicki Klub Fantastyki. Były to dla mnie bardzo miłe chwile, gdyż Myślenice to moje rodzinne miasto, a z miejskiej biblioteki pożyczyłem pierwsze książki w moim życiu. Właściwie to pół dzieciństwa tam spędziłem, oglądając i przebierając różnorakie woluminy:)

A oto krótka relacja z tego spotkania:

Najpierw pewna miła Pani przedstawiła mnie i wychwaliła bardziej, niż na to zasługiwałem:)


Następnie wygłosiłem swoją prelekcję pt. "Fantastyka wikińskiej Skandynawii". Nie obyło się bez nerwów, zwłaszcza że wielu ludzi przyszło bardziej galowo ubranych niż prelegent. Swoją bezczelną pogardą dla długich spodni zepsułem nieco doniosłość tego wydarzenia, ale jedną z nielicznych zalet wolnego zawodu jest to, że można nie posiadać krawatu:)


Słuchacze zjawili się licznie i zdawali się być szczerze zainteresowani tym, co dla nich przygotowałem.


No może nie do końca wszyscy:)


A ja znów okazałem się bezczelny i byłem jedynym przemawiającym. No ale jak to pisał Golding we "Władcy Much": kto ma konchę, ten ma władzę. A ja miałem mikrofon.


Publiczność cierpliwie wytrwała jednak do końca i, co niezmiernie mnie cieszy, miała wiele pytań. Opowiedziałem więc trochę o procesie twórczym i trudnej drodze debiutanta na polskim rynku wydawniczym.


Na końcu spotkania nastąpiła część najważniejsza. Część osób zdecydowała się kupić Skalda. Karmiciela kruków:) Potem były już zwyczajne sprawy związane ze sławą :) Rozdałem więc kilka (z osiem!) autografów i udzieliłem wywiadu Myślenickiej Telewizji Powiatowej.

Za spotkanie bardzo dziękuję wszystkim organizatorom, a zwłaszcza Piotrowi Leśniakowi, głównemu inicjatorowi tego wydarzenia. Jeśli dostanę kolejne zaproszenie (na przykład przy okazji premiery kolejnej powieści), to postaram się jeszcze lepiej zabawić słuchaczy.

Relację z tego spotkania ukazały się też w lokalnej prasie. Można je zobaczyć tutaj:
http://www.biblioteka.myslenice.pl
http://miasto-info.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz